lunes, 21 de octubre de 2019

Halloween-Castanyada

   
     HALLOWEEN-CASTANYADA

 HALLOWEEN


Es celebra el 31 d'octubre de cada any, vespre del dia de tots sants, es una festa d'origen pagà. Es una celebració popular de cult als morts. 
Té les seves arrels en l'antic festival celta conegut com Samhain (fi de l'estiu) i es celebrava al finalitzar la temporada de collites a Irlanda per donar començament a l'any nou celta, que coincidia amb el solstici de tardor.
Les activitats típiques de Halloween són el famós truc o tracte i les festes de disfresses, a més de les fogueres, la visita de cases encantades, les bromes, la lectura d'històries de por i el visionat de pel·lícules de terror. En resum, halloween és el contrari a tots sants, ja que halloween és per espantar els difunts.
Es celebra sobretot en la angloesfera, com Canadà, Estats Units, Irlanda o el Regne Unit, i en menor mesura en altres llocs com Espanya i Iberoamèrica.

CASTANYADA

La Castanyada és una festa popular dels Països Catalans, tot i que en molts llocs s'ha perdut a diferència de Catalunya, que es celebra el dia de Tots Sants, tot i que darrerament se n'ha desplaçat la celebració a la vigília d'aquesta diada (entre el 31 d'octubre i l'1 de novembre).
La castanyada s'origina a finals del segle XVIII i deriva dels antics àpats funeraris, en què no se servien altres menges que llegums,  fruita seca i panellets per l'oferta als difunts en els funerals. No falten les castanyes torrades al foc, el vi nou i els xoriços. 

Que prefereixo?

M'agrada molt la castanyada, perquè sempre faig panellets amb la meva mare però, el Halloween m'agrada més perquè m'he de disfressar i menjo dolços i estic amb el meus amics.

6 comentarios: